PR-stunts

Free publicity, dat willen we allemaal wel. Aandacht in de media is goud waard. Een journalistiek artikel of een oprechte blogpost over jouw merk is namelijk geloofwaardiger dan een advertentie. Anderen betrekken in het vertellen van jouw boodschap, zodat niet alleen het merk steeds zichzelf promoot. Klinkt aantrekkelijk, deze effectieve weg direct naar het hart van de consument. Dat is het zeker, maar gemakkelijk, dat is het niet. Want er hangt een keiharde voorwaarde aan: nieuwswaarde.

Een PR-stunt of brand event is een middel om die broodnodige nieuwswaarde te etaleren of zelfs geheel te creëren. Met een opvallende actie wordt de aandacht van de pers gewekt. Iets ongewoons, dat nog niet eerder is gedaan. Een aanpak die keer op keer weer zorgt voor bereik. Om dat te ontdekken moet je durven. Durf van het gebaande pad af te stappen en word opnieuw ontdekt.

Ieder concept van een PR-stunt toetsen we op haalbaarheid én kans op succes. Past het bij het merk? Binnen budget? Is dit al eens eerder gedaan? Welke media vinden dit nieuwswaardig en aansprekend? Communiceert de brand activation goed de boodschap die we willen vertellen? We verplaatsen ons in de conceptfase niet alleen in het merk, maar nemen juist ook plaats op de stoel van de journalist. En zorgen vervolgens voor zowel het realiseren van de PR-stunt als voor een effectieve PR-aanpak. 


  
   Klik dan snel ook op onze guerrillastunts
en brand activations.


Onze PR-stunts